fredag 4 maj 2018

Vilovecka :)

Jodå, jag tog mig hem från Stora Hamnstaden, om ni tänkte att jag försvunnit därinne? Men det blev en väldigt lång dag med uppstigning kl 7, båt strax före 9 - massor av promenerande (15 000 steg, drygt), många inköp och så tillbaka med båt vid 17-tiden. Hemma i lägenheten igen var jag vid halv 7-tiden, med allt jag hade att bära på. Puh! Jag var väldigt glad att jag lämnat min cykel vid båtläget, jag lastade allt på den och gick hem.

Nya stolsdynor i en helt annan färg än jag tänkt fick jag med hem i alla fall - det viktigaste på listan. Spik, sladd, skåpshyllor, solcellslampor, en kruka gräslök och en kruka lavendel så att det känns lite svenskt på mina balkonger. En del engångsmaterial till köket och några småpresenter till familjen där hemma. Grönsaker och frukt och kött. Mintgodis har jag varit utan i många veckor nu, så det slank ner några rullar ... Jättegoda!

Summa summarum var jag väl lastad på hemvägen. Vad jag INTE lyckades hitta trots flera försök var en ny kamerasladd :(. Huvudskakningar och "próvlima" (problem) var det enda jag möttes av. Uppenbarligen är den kontakten som ska in i kameran av en ovanlig, eller utdöd, sort. Den finns inte på kameramärkets hemsida heller. Så - inga fler bilder under våren här, om jag inte lyckas ragga upp en gammal begagnad sladd med rätt kontakt bland vänner och bekanta här på ön.

Dagen efter kände jag mig ganska slut som artist. En grekisk storstad tar verkligen på krafterna! Men lite småpyssel med dynor och lampor och växter blev det. Jag har också spikat upp myggnätet i köksdörren ordentligt, och hoppas att det ska hålla i år i alla fall! Myggbiten har jag hunnit bli några gånger, eller möjligen knottbiten. Det blir bara små röda prickar efter betten, som inte kliar speciellt. Jag tror att jag blivit immun mot de grekiska myggen :).

Resten av veckan har jag mest tillbringat med mina böcker. Och en ny passion! Jag har hittat en "virkgrupp" på facebook - en grupp där man bara pratar om och visar virkning. Som gjord för mig :). Oj vad mycket roliga tekniker det finns som jag inte vetat om! Nu har jag att göra - i åratal, tror jag.

Jag har också virkat på ett par nya grytlappar som ska lämnas in som en lotterivinst, de måste bli klara till nästa vecka :) Så råkade jag se ett tips på garnrea - 40% rea, och ytterligare 10 % på det nedsatta priset. Betalade gjorde jag förstås via en "cashback"-sida, så jag fick tillbaka 2 % på slutpriset. Det blev inte så mycket att betala, kan jag säga. Jag beställde bara så pass att det ska gå in i mitt postfack hemma - jag vill inte besvära Kollegan alltför mycket med min post.

Inga kommentarer: