söndag 13 maj 2018

Mors Dag

Idag säger vi Krónia Pollà (Många År) till alla grekiska mammor :). Säkert till alla mammor, även av alla andra nationaliteter, som råkar befinna sig i Grekland just nu! Det är nämligen den grekiska Mors Dagen idag, två veckor före den svenska. Så jag känner mig lite uppskattad jag också, det är alltid trevligt.

Tyvärr vet jag inte mycket mera om dagen, om den firas stort eller litet och i så fall hur. Jag får försöka höra mig för. Om jag orkar ut idag, vill säga ...

Idag sov jag till klockan 10 - ungefär 10 timmars sömn blev det alltså. Det var så skönt att vara tillbaka i min egen säng. Hotellsängen jag sovit i de två senaste nätterna var bara 180 cm lång, smal dessutom, så fötterna fick hänga utanför. Men i natt bredde jag ut mig ordentligt i min 140-säng!

Det blir inte mycket gjort idag, jag behöver vila efter allt resande. Blomvattning och rena lakan är allt jag åstadkommit i arbetsväg. och mer blir det troligen inte. Möjligen sätter jag mig på en av balkongerna lite senare med en virkning. Just nu blåser det en frisk eftermiddagsbris, som gör det väldigt o-skönt att sitta där ute.

Inga kommentarer: