onsdag 30 maj 2018

Värme både här och där

Idag har vi haft 29 grader - vilket enligt min mamma är detsamma som hon har hemma i södra Sverige. Hon ringde på morgonen. Det är varmt!

Jag simmade i poolen tidigt idag - innan alla skollediga engelska barn lade beslag på allt vatten - varmt och gott där också! jag kollade inte, men det var varmare där idag än de 26 grader jag mätte upp för några dagar sedan. Och även om jag höll mig under ett parasoll resten av tiden, så var det nästan så jag blev lite yr i mössan. Lite huvudvärk också. Det dricks väldigt mycket vatten här just nu!

Det har nog inte varit svalare inne på fastlandet, där Bokbytarna sitter fast idag pga strejk. Säkert tillsammans med väldigt många andra! De skulle passa på att köpa ett nytt parasoll, sa de - de fick nog fälla upp det som solskydd på vägen till hotellet. Tänker jag mig, och fnissar vid tanken :).

Något nytt har jag inte kunnat hitta angående strejken, så det jag sade i mitt förra inlägg gäller.

I morgon är det bal-dag hemma i Sverige, för Unga Damen. Och jag är inte hemma och får se henne i all hennes glans. Jag ska i alla fall få vara med via skype under förberedelserna, det ser jag fram emot :)

Inga kommentarer: