torsdag 24 maj 2018

Hinder

Vilken otur jag har ... Precis packat ner allt i badväskan, lite sen idag eftersom jag cyklade till Stora Grannbyn tidigare på förmiddagen. Och hör något - lyssnar lite till, nej det var nog en bil - och så hör jag åskmuller från andra sidan ön! Det blir nog ingen simtur idag heller.

De där elektroniska misslyckandena verkar hålla i sig. Anledningen till min cykeltur var att jag fått ett mail i morse från Engelskan, där hon undrade om jag var ok? Hon hade mailat i lördags kväll och inte fått något svar. Eftersom jag visste att jag svarat direkt via min webmail, så förstod jag att hon inte fått det. Och hennes telefonnummer är förstås försvunnet tillsammans med alla andra telefonnummer i fabriksåterställningen jag gjorde i telefonen häromdagen.

Så, jag fick göra som på den gamla goda tiden när en ville något: ta mig dit personligen! Hon hade helt riktigt inte fått mitt svarsmail. Nu är vi lite bekymrade, bara. Vi vet inte om det är min webmail som inte fungerar när jag skickar, eller hennes mail som vilar sig lite.

Hon hade faktiskt inte fått några mail alls sedan i lördags, insåg hon. Och jag har även skickat ett par mail med bilder till Bokbytarna som jag inte fått svar på, så kanske är det min webmail som är problemet. Inte så att de måste svara, men i det här sammanhanget börjar jag ju undra :)

Jag vågar knappt säga det - men det enda som fattas nu är att datorn också går sönder.

Min kamerasladd är i alla fall beställd, rapporterade Sonen idag.

Nytt mulller bortom berget, fast ett lite mindre muller.

Inga kommentarer: