tisdag 15 maj 2018

Även idag ...

Även idag har jag minsann simmat de drygt 500 meterna uppe i poolen - jag känner mig duktig! Vattnet är definitivt ljummet - jag kollade idag och det var 26 grader varmt. Precis lagom och behagligt att simma i :).

Jag läste ut en av mina nyanlända böcker där uppe när jag låg på tork - ännu en av Sharon Bolton. Den var väldigt bra, nästan den bästa av henne (hittills).

Den sena eftermiddagen tillbringade jag till största delen på skype - chattande med mamma och videopratande med Unga Damen. Hon ringde för att berätta att hon varit hos hårfrisörskan som ska göra  hennes håruppsättning till studentbalen. Frisörskan hade klippt det alldeles för kort, tyckte hon. Vi pratade både länge och väl, hon hann gå hela vägen hem från frisörskan och slå sig ner på rummet.

Det var så gott att få ett riktigt "långprat". Hår och bal och studentfester och kompisar och nationella prov och betyg och val inför sista gymnasieåret och fotboll och ..... Ni förstår ;).

Rätt vad det var öppnades dörren till Unga Damens rum och in hoppade lilla bonusbarnbarnet med ett bu! Hon gillar att skrämmas just nu, förstod jag, och Unga Damen blev vederbörligen uppskrämd. Och igen. Och igen.

Sedan kikade den lilla tjejen in i telefonen, och ropade: "Dä' ä min fa'mor!" Hej, fa'mor!

Det var så gulligt och så charmigt att jag nästan blev lite rörd ... Hon har ingen annan farmor närvarande  sitt liv, och hon hör ju förstås Unga Damen prata om Farmor.

Det är inte så dumt med bonusbarnbarn.

Inga kommentarer: