söndag 6 maj 2018

Regnig söndag

Det värsta åskandet och blixtrandet kom redan i natt, men det sov jag mig igenom. På morgonen var det uppehåll, men i eftermiddags kom det en rejäl regnskur. Som vanligt här så går det från 0 till 100 på två minuter. Efter ett par timmar slutade det, och det är fortfarande uppehåll. Mer regn ska komma i natt.

Idag hade jag planerat tvättdag, d vs jag bär ner tvätten till J som tvättar den åt mig :). Så långt gick det ju bra - men med tanke på det väntade regnet tyckte jag att det var bäst att hänga tvätten på tork inomhus. Så det är lite svårt att ta sig fram här! Svarta våta kläder lite överallt även om det mesta befinner sig på torkställningen. Den torkställning som plötsligt är dubbelt så stor när den ska hysa här inne!

Resten av min söndag har jag ägnat åt att provvirka mönster :). En liten nyckelringsuggla blev jag väldigt nöjd med. En liten kotte blev inte särskilt bra så det blir ett nytt försök imorgon. Jag försöker också slutföra min andra studentnalle ... Att det ska vara så tråkigt att sy ihop delar!

Med start imorgon och resten av veckan ska vår påkörda/påseglade kaj repareras. Det betyder att inga båtar kan lägga till här, så jag antar att vi får klara oss utan bilfärjan. Vår lilla Ö-färja kommer att avgå bara från Stora Grannbyn denna veckan. Jag beger mig dit ner imorgon, nyfiken som jag är, för att titta på hur man reparerar en sprucken kaj.

Inga kommentarer: