torsdag 10 maj 2018

Vad jag har fnissat ...

Det är verkligen trevligt att bege sig på resa tillsammans med idel greker :).Både nya och gamla bekantskaper dyker upp och jag får chansen att förstå mycket mera om Smulan och dess släktband.

Bredvid mig i bussen sitter en ganska gammal dam som jag vagt känner igen, men inte förän hon förklarade var hon bor förstod jag var jag sett henne. Hon har en mopeduthyrning centralt i min by, nästan mittemot Gyrosstället som min (hyres)familj driver. Jag ser inte så mycket av henne när jag passerar, hon sitter en halvtrappa ned från gatunivån. Eftersom mopeduthyrningen har ett mansnamn, frågade jag om det var hennes man?
- Nej, nej, han är bortgången, han är kaputt!
- Jaha, så tråkigt ...
- Har du någon man, då?
- Nej, det har jag inte.

Då frågar hon mig vänligt: Jaså, är han också kaputt?
 - Jo, det är han faktiskt.

Att jag inte bröt ihop på fläcken ... Resten av resan har jag givit ifrån mig små kvävda fnissningar lite då och då :)

Inga kommentarer: