torsdag 17 maj 2018

Kvällens djurliv

Det är ovanligt tyst i byn ikväll ... Kanske beror det på regnet som föll för en stund sedan.

Hemma hos mig är det också ganska tyst :). Jag har ett par lata dagar bakom mig - jag har drunknat i Sharon Bolton-deckarna och kan knappt ta mig upp för att äta! Både igår och idag har det varit mest mulet hela dagarna, så jag ansåg det som en bra anledning att stanna hemma.

Idag har jag ändå sagt till mig på skarpen och fått igång mig med lite städning och rensning. Och till slut också med montering av mina senaste virkalster, det mest avskydda och långtråkiga arbete som finns. Åtminstone inom virkningssfären.

En studentnalle har blivit klar (i tid!) och en liten uggla. 3 ugglor till är färdiga för montering - det ska jag göra imorgon! Sy fast små svarta ögon ger jag mig inte på i det dåliga ljuset jag har här när det mörknat ute.

Djurlivet, då? Jo - inomhus har det som sagt blivit en nalle(björn) och en uggla. Utomhus har jag lyssnat på det lilla fina hoandet från dvärgugglan uppe på berget, den gör mig glad varje kväll. Och så har cikadorna vaknat till liv denna veckan :) Jag tror det var i söndags jag hörde dem för första gången i år.

Om det inte regnar imorgon ska jag få besök av Engelskan och hennes man, de ska komma på förmiddagskaffe. Regnar det så kommer de på lördag istället :)

Inga kommentarer: