måndag 14 maj 2018

Lilla A fyller år

Lilla A fyller 3 år idag, och jag blev inbjudentill denna tilldragelse i år också. Partyt började halv 7 och innehöll väldigt många små Ö-barn ;). Allt mellan en liten en som ännu är kvar i magen, en 4-månaders baby, en hel drös 1-åringar och 3-åringar och till sist den äldsta som var en 7-årig flicka, nästan granne med mig.

Det gick åt mycket såpbubblor! Och det sprangs en hel del också. Vi bjöds på lite småvarmt, som köttbullar och kycklingbitar och små ostpajer. Till sist en fantastisk tårta, som det var nästan synd att äta upp. Ett landskap med gräs och en flod, svanar och några andra djur. Den levererades från Stora Grannön tidigare idag - jag såg den anlända i eftermiddags.

Lilla A hör ju hemma uppe på Stora Hotellet, jag var där uppe idag för att simma och för att få en pratstund. Drygt 500 meter blev det, och jag klagar inte alls på temperaturen - vattnet känns nästan lite ljummet redan.

Efter simturen drack jag en kopp te och virkade lite på mitt lilla uggleprojekt. Då kom Äldsta Hotelldottern (och mamma till Lilla A och Lilla E) förbi med en stor kartong i famnen, ropandes med skratt i rösten: SOS! SOS! Haha, hon var stressad med förberedelserna inför kalaset :). Så jag blåste ballonger och ställde fram alla tillbehören inför kvällen. Det är inte lätt att hinna med när man är tvåbarnsmamma, mannen är på jobbet och barnen inte vill sova middag ...

Tur att jag bara tycker att det är roligt att hjälpa till :)

Jag tog mig en liten tur runt byn på vägen hem, och har kollat hamnen, förstås. Det ser inte så väldigt reparerat ut, tycker jag - de har fyllt i lite betong och grus i sprickorna. Jag får väl hoppas att det räcker så!

Inga kommentarer: