torsdag 24 maj 2018

Nu blir det busstrejk också

De fackanslutna bussförarna inne i Storstaden och Hamnstaden har bestämt sig för att sympatistrejka i nästa vecka. Så till båtstrejken på onsdag 30 maj kan vi nu lägga att bussarna endast går mellan 09 och 21 på onsdag, och inte alls på torsdagen. Flygbussarna till och från flygplatsen påverkas också.

Det blir inte särskilt lätt att transportera sig de här dagarna.

Det man protesterar emot är bl a åtstramningar, hög arbetslöshet och alltför hård beskattning.

Jag vet att jag har sagt det tidigare - men: den absolut vanligaste dagen för strejker här i Grekland är onsdagar. Det kan strejkas andra dagar, men onsdagar är i särklass den osäkraste dagen.

Med det sagt så har jag själv försökt ta mig hit en onsdag ... Det blev strejk då också, och jag fastnade på fastlandet.

Inga kommentarer: