måndag 28 april 2014

En bra idé

Det här med att åka hem ett tag på "mitten" - det känns som rätt beslut. Jag hade inte hunnit bli uttråkad av mitt grekiska liv och jag längtade inte hem ett dugg. Och ändå kändes det roligt att åka hem och greja lite och att träffa familj och vänner. Och så skulle jag ju deklarera, alltid lika kul :).

Nu, när jag är halvvägs genom mina tio dagars Sverige-semester får jag säga att det är "änna lite jäktigt" ... Det kommer ju några extra helgdagar här som jag inte riktigt tänkt på förrän nu - vilket innebär att tiden känns mycket kortare. Viktigast är ändå att det känns jätteroligt att vara hemma. Våren är som vackrast, koltrastarna sjunger och det har varit högsommarväder i flera dagar.

Och så vill jag ju förstås göra allt på en gång. Som vanligt.
Så de första 4 dagarna hemma har jag:
varit på barndop i Stora Grannstaden, stortvättat den grekiska tvätten, letat bra att ha-saker på vind och i källare, handlat mat, varit och simmat med Kollegan, promenerat raska promenader 3 morgnar i följd med Promenadkompisen, varit på köpcentret utanför Stora Grannstaden, betalat räkningar, beställt garn, varit på mammografi, ätit lunch i Stora Grannstaden med mamma och kusin, åkt därifrån till Lilla Grannstaden för massagebehandling, försökt organisera en liten träff med Barnbarnstjejen och bestämt att ska vi hinna ses får jag följa med på bortamatchen i fotboll på fredag kväll, hämtat ut mediciner, och så har jag ... och har också ...

Jag har inte deklarerat. Jag har inte heller strukit. Eller städat. Och en liten gnutta packning, 25 kilo eller så, väntar förstås på söndag :). I morgon ska jag till Stora staden lite längre bort, halva dagen. Och virkade grytlappar och en virkad babymobil ska paketpostas till sina adressater.

Håhåjaja.

Inga kommentarer: