tisdag 8 april 2014

Glatt besked

Idag har jag varit på Stora Grannön för att handla och för att skicka grytlappspaket hem till Sverige. Det är väldigt bra att ta den lilla lokala färjan dit (Grannön, alltså, inte Sverige), av flera skäl. Det bästa är förstås att där kan man träffa de flesta invånarna på ön :). Särskilt på färjan hem halv 1, då är alla färdiga med sina ärenden.
Nästbäst är att den går från min by. Jag slipper alltså gå till grannbyn för att ta båten. Framförallt slipper jag gå tillbaka från grannbyn med alla inköpen. Och till sist är den lokalägd - öborna äger den gemensamt, i ett aktiebolag.

Bortsett från en hel del bekanta av olika nationaliteter, så träffade jag Hyresvärd Panagiotis. Jag passade på att fråga vad han trodde om mitt internet? Det skulle ju ta 10 dagar, och nu har det gått 16 dagar? Jodå, Panagiotis hade pratat med telemannen igår, och telemannen kommer till ön imorgon igen, eller på fredag. Det glada beskedet är alltså att jag ska ha eget internet senast på fredag.

Alla som tror på detta räcker upp en hand?
...
Nej, jag tänkte väl det :).

Idag har vi haft strålande sol och 22 grader i skuggan. Svensk sommar!

Inga kommentarer: