onsdag 2 april 2014

Här sitter jag och skrattar ...

Jag bor numera på vad som kan kallas "Storgatan" i den här lilla byn. Den börjar borta vid hamnen och slingrar sig genom byn. Strax "innan" mig rätas den ut och går rakt och fint fram till Stora Grannbyn, där den börjar slingra sig ännu värre för att ta sig fram genom den byn. Som är mycket äldre än den här.

I alla fall. Snett emot mig har jag Apoteket, kanske 25 meter bort. I samma byggnad finns ett litet café sedan några år. Jag har aldrig varit inne där, men jag ser att på förmiddagarna sitter en del av männen från byn där och pratar över sitt kaffe. På eftermiddagen är det kvinnorna :).

Eftersom de flesta ytor i den här delen av Grekland är hårda - betong, sten, berg - så förstärks alla ljud när de studsar. Caféet har heller inga riktiga väggar, bara plast man rullar ner. Alltså hörs det ganska tydligt över till mig när cafédiskussionerna blir livliga.

Och nu är det absolut fotboll på TV! Med en hel hög fotbollsintresserade män tillsammans nere på caféet :). Jag har hört åtminstone ett mål, en bra målchans som gick preeciis utanför och ett par riktigt dåliga missar. Jag behöver inte titta själv - om jag inte vill ta reda på vilka som spelar, förstås.

Jag har riktigt roligt ...



Inga kommentarer: