söndag 13 april 2014

Söndagsmorgon i paradiset :)

Här svänger det snabbt! I morse vaknade jag till en helt vindstilla och ljumt solig dag - det var så pass tidigt att det fortfarande var tyst i hela byn. Jag satte mig på köksbalkongen med morgonkoppen kaffe. Vid 8 ringde kyrkklockan borta i Grannbyn, och då började byn röra på sig: en moped här, några rop där, en hund som skällde ... Härligt :)

Lite senare begav jag mig till fots bort till vännerna i Grannbyn för att hämta bordsskivan. Nu har jag minsann alla delarna och har pusslat ihop dem - det blev ett bord!

Vi är fulla av goda idéer just nu. Eftersom vi kommer att fara lite fram och tillbaka mellan olika länder nu under våren erbjöd jag mig att vattna deras "krukade" blommor i maj. Då erbjöd de sig att vattna mina - men jag har ju inga (blomman har jag tänkt skänka bort och basilikan tänkte jag skörda). Men har jag blomvakt kan jag ju ha fler blommor/växter, eller hur? Vi kom snabbt överens om blomvattningsbyte. Och sedan gick vi en tur i deras trädgård och plockade åt mig diverse växtskott. Lite jord och några krukor är allt som fattas nu :).

Inga kommentarer: