fredag 11 april 2014

Årets äventyr akt 2

Det knackade på min dörr nu på morgonen. Tidigt. Tyckte jag, som somnat efter midnatt eftersom jag bor ovanpå 2 greker som har en mera grekisk livsstil än vad jag har. När knackningen hördes var jag absolut inte mera än halvvaken.

Nu var det nästa bror - Panagiotis - som blev ytterst generad när han insåg att han väckt mig, stackarn ... Han ville låna mitt pass :). Efter att ha ringt till Grannön hade Familjen Hyresvärd fått besked om att de måste bifoga en kopia av mitt pass, till kontraktet. Och kopieringen kan inte göras här ... Han lovade att komma tillbaka med det när lokalbåten återvänder från Grannön vid 1-tiden.

Jag undrade om han var helt säker på att det räckte med en kopia, och berättade om turerna förra året, när det slutade med att det var nödvändigt att jag visade upp mig rent fysiskt för myndigheterna. Men beskedet Panagiotis fått gällde bara passkopian. Den som lever får se ...

Jag passade på att be om att få ett myggnät uppsatt i badrummet - nu när det regnat ett par gånger, tillsammans med varma dagar, börjar myggen hitta det goda svenska blodet härinne. Jag svär på att de suttit och väntat på att jag skulle komma tillbaka!

Och i badrummet finns inget fönster - bara ett dekorerat hål i väggen. Fri flygbana in, alltså.

Ett av de värre ställena att ha ett kliande myggbett är under hålfoten. Kan jag meddela.

Nu ska jag snart på förmiddagskaffe hos mina engelska vänner :).

Inga kommentarer: