lördag 26 april 2014

Problemlösningar

Igår fick jag ju besked om att telefonlinjen äntligen kopplats in, så att jag kommer att ha ett eget internet i fortsättningen. Efter att ha slitit hela förra året med en hel massa konstrande och försenat fungerande var jag så frustrerad till slut! Det här stod överst på listan för i år, kan jag tala om!

Den som följde mig i fjol vet också att det andra stora krånglet jag levde med var min smutstvätt :). Det var en hel del turer runt det, kan jag berätta - jag bar runt smutsiga kläder till vänner och bekanta (lyckliga ägare till tvättmaskiner), till mina gamla hotell gick jag med lakanen ...

I år har jag löst detta också! Joula, mamma i familjen Hyresvärd tvättar åt mig i sin maskin - jag hänger själv på tork och stryker. Underbart!!!

Och nu vet jag också att läckan under köksvasken är tätad och att jag har fått det trasiga tvättstället i badrummet utbytt.

Nu vet jag snart inte vad jag ska sysselsätta mig med om dagarna i min grekiska by ... Myggnätet hade visst inte kommit upp riktigt ännu - så något lite finns det kanske kvar :).

Inga kommentarer: