torsdag 10 april 2014

Ljuvlig morgon

Inte vaknade jag till något regn, inte. Solsken fick jag istället, det inspirerade mig att gå bort till bageriet för att köpa färskt bröd till frukost. Och, det var helt ljuvligt ute! Ljumt redan vid halv 9, och nästan vindstilla.

När brödet var inköpt fortsatte jag ner mot havet istället för att gå hem. Jag gick förbi småbåtshamnen och stranden och sedan en bit på strandvägen hemåt. Havet låg nästan helt stilla och skimrade i morgonsolen - det var så vackert! Det blir en alldeles särskild sorts tystnad därnere, i stillheten.

Frukost och kaffe på balkongen - mmm ...

Det utlovade regnet kom inte förrän vid 14-tiden - då drog det in med rejäl fart. Blixtar och åska och störtregn i en halvtimme och sedan var det borta igen. Nu är solen tillbaka och det är väl dags att börja sopa bort allt vatten från köksbalkongen. Stora vattenpölar på klinkers som är hala redan från början - inte bra!

Mina engelska vänner har anlänt idag på förmiddagen, men de glömde sms:a mig om vilken båt de kom med, så de blev inte mötta. Inte av mig, åtminstone.

Inga kommentarer: