tisdag 15 april 2014

Eftermiddagspromenad i solen

Idag lyckades jag inte få ut mig på morgonen, men till slut gick det :)! Efter en stunds soffliggande efter lunchen blev jag sugen på lite motion och intryck, så det blev ungefär samma runda som igår - runt den här byn och Grannbyn.

Något nytt ser jag varje dag - och blir lite småsur för att jag inte tänker på att ta med kameran. Just idag var vattnet så ljuvligt turkosblått, och jag hittade några gula blommor som liknade vallmo nere vid strandpromenaden.

Påskdekorationerna har kommit upp lite överallt - på lyktstolparna har man satt upp ljusfigurer (som tänds när det blir mörkt) i form av ägg, ljus och (jul)klockor. Vid läkarmottagningen mitt i byn har det kommit upp en stor dekoration - den kan inte beskrivas, så jag får ut med kameran imorgon.

Inget internet ännu, men en granne hittade jag oväntat utanför dörren när jag skulle ut nu ikväll. En grekisk kvinna hyr lägenheten vägg i vägg, och nu under påsken bor också hennes brors-/systerdotter där. Om det finns fler i familjen vet jag inte. Ännu :).

Nu ska jag äta kvällsmat. Blommorna har förresten inte växt ännu, jag har kollat.

Inga kommentarer: