onsdag 23 april 2014

Incheckad

Och i det närmaste alldeles resklar! Det tog ca 5 minuter att packa - 1 kasse med smutstvätt, en hög med lästa böcker som ska vandra vidare hemma i Sverige och så min jacka. Och två citroner, inte att förglömma. Solmogna, doftande och stora ... Mmm.

Något internet har jag fortfarande inte sett skymten av, förstås. Och grannarna är inte tillbaka med sitt internet heller. Snudd på oförskämt, eller hur?

Men blomvakt har jag ordnat, för de tio dagar jag ska vara hemma. Det fixade vi över förmiddagskaffet jag bjöd Engelska Paret på idag. Engelskan hade visserligen helt egna idéer om hur växterna skulle skötas, men jag tror jag lyckades förklara att jag också gillar att ha det på mitt sätt :).

En lista på de saker som ska lagas i lägenheten när den står tom har jag lämnat till Joula. Som lovat att allt ska vara fixat när jag kommer tillbaka. Jag passade också på att fråga henne om hon visste någon som kan tvätta åt mig i fortsättningen? Hon verkade kunna tänka sig att göra det själv, men vi skulle prata vidare med en tolk närvarande :). Det här blev helt enkelt för språkligt komplicerat för oss att reda ut på egen hand. Men att jag ska betala henne för jobbet, det klarade vi ut :).

Och så fick jag två pinfärska ägg, från hennes syster i Stora Grannbyn. Nästan direkt från hönan! Det är så här jag vill ha min mat!

Imorgon har jag resdag hela dagen, men sedan ser jag fram emot en massa promenader och att träffa alla jag längtar efter :). Vädret verkar vara bättre där hemma just nu ...

Inga kommentarer: