onsdag 9 april 2014

Lunchat ute

En varm sol, turkosklart hav och en utomhuslunch med utsikt över strand, hav och öar :). Kan det bli bättre än så här? Idag var det nästan för varmt med kofta ...

Det är dagar som denna jag vet på pricken varför jag vill deltidsbo här nere. Jag hittade inte energin till en långpromenad idag, men jag gick omvägar runt byn både till och från min lunch på tavernan ovanför hamnen, och tittade på allt arbetande som sker i byn.


Förre hyresvärden Giannis mötte jag nere vid strandbaren - han öppnar imorgon, berättade han. Bra - då har jag eftermiddagskaffet planerat :).

Så kom jag hem till en nystädad lägenhet (det var förmiddagens arbete för mig), plockade in lite blommor och satte i krukor i köksfönstret och satte mig sedan med lite hjärnpyssel i form av korsord ute på köksbalkongen. Och blev så väldigt trött och sömnig, trots att jag sov länge i morse. Det är jag fortfarande - det får nog bli en tidig kväll.

Imorgon ska det regna igen - förutseende som jag är har jag bett att få låna några filmer av en engelsk bekant. Hon jobbar bara en bit bort på gatan, så de är kvickt hämtade inför en inomhusdag. Hoppas bara att det inte regnar FÖR mycket - mina engelska vänner kommer från England i morgon, och traditionen bjuder att den som är på Smulan först står på kajen och vinkar vid ankomsten :). Och det är kajen i Stora Grannbyn som gäller när man kommer från fastlandet. Tur jag har cykel ...



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vi följer ditt ö-liv varje dag trevligt att se vad du hittar på. Tydligen börjar ön vakna
upp. Berätta gärna om plattorna är borta på Nikos tomt.

Hade bra.
janita

Mitt grekiska liv sa...

Så trevligt :). Klinkershögarna är flyttade - så vi kan hoppas att de nu ligger på plats.