torsdag 3 april 2014

Bergskondition

Min lungkapacitet har krympt under Sverige-vintern. Vilket elände ...

Fantastiskt fint väder idag, perfekt att prova min första bergsrunda för i år! Sagt och gjort - när morgonkaffet var drucket och morgonkollen vid datorn avklarad tog jag med mig vatten och kamera och begav mig hemifrån. Klokt nog bestämde jag mig för kortaste bergsrundan.

Idag tog jag turen ner genom byn och längs stranden, vidare upp mot Lilla Grannbyn och genom en liten skog upp till "soptippsvägen". Vid soptippen svängde jag upp på berget och började promenera tillbaka på brandvägen där uppe. Solvarm pinjedoft, vallmo, grekiska maskrosor, klöver - allt möjligt blommade däruppe nu.


Men oj, vad jag kommit av mig med backarna! I de brantaste var det snudd på mjölksyra i lårmusklerna bara av stigningen - och mina lungor gillade inte riktigt läget. Kan man säga. Men det var härligt ändå :).


Inga kommentarer: