söndag 27 april 2014

Dagens inköp :)

Jag kom ju hem från Grekland med en liten lista på saker jag behöver där nere. Eller vill ha, för att känna mig riktigt inbodd. Idag tog jag en tur till köpcentret utanför Stora Grannstaden tillsammans med min Dramaten för att se vad jag kunde hitta.

Nu har jag en visp! Och en ny huvudkudde, ett överkast till min stora säng och ett par soffkuddar. Kryddburkar likadana som jag redan har några - jag gillar enkelhet :). Några små solcellslampor jag vill ha i mina krukor, till det facila priset av 7.50/st. Mitt ekologiska kaffe fyllde jag på förrådet med.

Det mesta av detta finansierades genom presentkort jag jobbat till mig i panelundersökningar, tillsammans med några bonuscheckar, så jag har kommit billigt undan :). Nu ska jag bara släpa ner alltihop till lägenheten på Smulan.

Jag har också letat efter tallrikar, eftersom jag inte hittat vad jag vill ha nere i Grekland. Idag hittade jag några fina, ganska små, som jag kan tänka mig - men de är lite för dyra, tycker jag. Det får bli en runda på loppisen här i sta'n också, innan jag bestämmer mig.

Jag är rätt säker på att resväskan kommer att bli både full och slitsamt tung även den här nerresan ...

Inga kommentarer: