lördag 12 april 2014

Jag fryser!

Kanske inte den mest väntade rubriken från en deltidsboende i Grekland ... Men det blåser kalla vindar här på Smulan. Och många :).

Jag har ätit middag med Engelskan och hennes man, på gyrosstället (jag tog med mig datorn när jag ändå skulle hit). De körde hem till sitt hus i Grannbyn för en stund sedan - de frös de också. Jag sitter här med långärmad tröja och kofta, stor sjal i dubbla varv runt halsen, yllesockor i gympaskorna och så torgvantar.

Jag har fått tillskott till mitt möblemang i lägenheten, kan jag berätta. Jag har fått låna ett bord och 4 plaststolar av Engelskan, så nu kan jag möblera havsbalkongen utan att det kostar mig en cent. Lite möda kostar det dock - det ska transporteras hit också. Igår fick jag med mig bordsfoten och en stol på cykeln. Det var inte helt lätt i all den vinden! Men jag fick hjälp: en bybo körde förbi mig på vägen mellan byarna och såg mitt kämpande. 5 minuter senare körde han tillbaka åt mitt håll - och stannade och frågade var jag bodde? Så tog han stolen och satte utanför huset!

Idag fick jag två stolar levererade av vännerna när vi skulle äta middag. De två och stolarna på en moped - synd jag missade synen :). Imorgon förmiddag ska min promenad gå till Grannbyn för att hämta bordsskivan. Vi har kollat vindförhållandena, så jag tror inte att jag ska blåsa bort ...

Alla Turkiet-resande läsare måste sköta om sig väl under veckan som kommer :) Försov er inte i morgon bitti!


Inga kommentarer: