tisdag 1 april 2014

Nygifta

Jag mötte Argiris och Maria när jag passerade Hotellet :). Argiris ropade "Thía mou!" så det ekade när han fick syn på mig - min hedersbrorson ... (thía mou betyder "min faster/moster") Giorgios, Marias bror, kom också och pratade lite.

Efter stora kramar visade Argiris stolt upp sin vigselring - nu är han och Maria äntligen gifta! 4 januari ägde bröllopet rum, ett traditionellt bybröllop. Maria var också så glad och stolt, det var så himla roligt att se dem. Deras lägenhet är färdigrenoverad och färdiginredd sedan november, så de kunde flytta in direkt.

Några foton fanns inte att se, men det finns en video från bröllopet - den skulle vi titta på någon dag det är lite mindre arbete att göra. Nu är det storstädning, målning och reparationer av både hotell och taverna som gäller inför att de öppnar första helgen i maj.

Lustigt nog gifte de sig samma dag som Barnbarnstjejen konfirmerades ... Det gör det lätt att komma ihåg!

Inga kommentarer: