torsdag 1 maj 2014

Pysselstund

Efter att ha rusat rundor i flera dagar, fixat och donat och haft ett intensivt liv i största allmänhet sedan jag kom hem för en vecka sedan - så har jag en lugn och skön hemmadag idag.

Vaken redan vid kvart i 7 har jag både hunnit njuta av frukost på balkongen med en lyxig tidskrift (ärvd av Kollegan) och röja undan en del här hemma - båda i lugn och ro. Min Greklandstvätt är struken, och den stora resväskan är packad igen. Med lite extra saker intill den, sån't som ska ner om jag klarar vikt och volymgränsen. Ett nytt grytlappspaket är färdigpaketerat och ska skickas iväg imorgon.

Och plötsligt upptäckte jag att jag sprayade ugnen full med rengöringsmedel - så den ska bli vårstädad och fin i slutet av dagen :). Tänk att sådant kan hända mig utifrån lust istället för nödtvång ... Jag är nästan sugen på att rengöra spisfläkten också.

Nu har jag haft lite eftermiddagsledigt och virkat på en lingrytlapp ett tag. Och så har jag letat fram lite tyger - bara små rester i vitt och turkos efter andra projekt, glömda sedan länge. Jag behöver (vill ha?) några kuddfodral till mina grekiska (säng)soffor. För att de ska se mera soffiga än sängiga ut, förstås. Eftersom tygbitarna inte räcker håller jag på att lägga pussel med dem. Det ska nog bli bra när det är klart! Fast nu ville inte tankeverksamheten vara med längre - jag kan liksom inte hålla reda på upp och ner och vilken sida som blir vilken när jag vänder bitarna ut och in. Lät det förvirrande? Gissa hur jag känner mig då!

Inga kommentarer: