tisdag 6 maj 2014

Tillbaka på Smulan

Och det är så härligt :).

Hit ut till ön kom jag vid 14-tiden, tog taxin från hamnen till mitt grekiska hem (med den sluga avsikten att få hjälp att bära upp mina välfyllda väskor) och satte glatt igång att sopa och att packa upp. Knappt två timmar senare satte jag mig på köksbalkongen med en kopp kaffe och bara njöt av att vara här igen.

Jag har en ny vask och ett myggnät i badrummet. Jag har en kökskran som inte sprutar vatten (från fel ställe) och inget vatten rinner ner i vaskskåpet. Det ser ut som om jag har eget internet, men jag lånar grannens till i morgon - jag vet mina begränsningar när jag är trött, nämligen. Och egentligen är jag ju trött ...

Alla 30 kilona packning är där jag vill ha dem. Jag har inrett mitt hem en liten bit till - med fler kuddar, ett sängöverkast, väggdekorationer. Och en visp, inte att förglömma :). Bilder kommer, särskilt på vispen.

Ikväll har jag ätit nere på gyrosstället hos Hyresvärdsfamiljen. Mina engelska vänner kom och höll mig sällskap, så nu är vi uppdaterade i varandras liv, innan de åker hem på torsdag för att gifta bort sin äldsta dotter.

Jag gick hem längs bygatan under en stjärnklar himmel. Livet är gott ibland.

Inga kommentarer: