lördag 24 maj 2014

Trevlig lördag

Min lördag här hemma har både börjat och slutat trevligt :). Efter morgonkoppen kaffe tillsammans med olästa tidningar blev det en ganska rask promenad på en timme längs med havet. Ivrigt samtalande med Promenadkompisen, förstås! Vi hade en del att fylla i se'n sist.

Jag fortsatte att sy idag - två kuddfodral till och ytterligare en "filt". Nu är allt färdigt, de sista småsakerna till mitt andra hem. Resväskan är packad igen - modell mindre den här gången. Mest hushållssaker och textilier, några böcker och filmer - men inte ett enda klädesplagg ...

Jag packade grytlappar också, men inte i resväskan. De ligger nu i ett paket och väntar på att bli ivägskickade. Jag tar dem med imorgon på väg till vallokalen, där jag ska ta emot röster mellan 11-14 och 17 - när allt är färdigräknat och inrapporterat. Det är en ganska rolig tradition, jag har varit valförrättare sedan början av 90-talet. Och det blir också ett litet ekonomiskt bidrag till mitt dubbla boende - det är bra det!

Det roliga slutet på dagen bestod i att jag pratade med Barnbarnstjejen i telefon, min bästa Barnbarnstjej :).  Jag har bara en, om någon undrar. Efter att hon kollat med sin pappa bestämde vi oss för att åka ner till Smulan tillsammans, 11 dagar i juni. Hon har varit med där ganska många gånger, första gången var hon bara 5 år. Så hon känner sig också hemma där. Det ska bli så roligt att få visa henne lägenheten :), vi har ju "bara" bott på hotell när vi varit där. Och att få vara tillsammans med henne så länge - det blir gott. Så nu blev det minsann en resa till ...

Inga kommentarer: