lördag 10 maj 2014

Kvällssol

Och nästan för första gången har det varit så pass varmt att jag kunde sätta mig på havsbalkongen nu ikväll utan att bli svept i kalla vindar. Att bara sitta där med min bok, kika upp emellanåt och njuta av hav och himmel ... Så fridsamt.

Jag ser fram emot många kvällar där ute - innan jag blir injagad av myggen förstås :). De börjar leta efter mig en stund innan solen går ner, alltså ungefär nu. Jag gick in när solen började gå ner borta i väster.     


Nu ska det bli virkning och tv. Jag har t o m planerat för melodifestivalen ikväll! Jag läste på en av dagstidningarnas hemsida att Sverige är en av favoriterna ikväll, och insåg att det vore lite pinsamt om vi vinner och jag inte ens hört vårt bidrag :). Det gäller förstås att jag kan hålla mig vaken - det börjar inte förrän kl. 22 här!

Förresten har mitt internet dykt upp i datorn igen - efter några omstarter av routern. Men mailproblemet har jag inte lyckats lösa. Ännu.

Inga kommentarer: