lördag 3 maj 2014

En härlig lördag

Visserligen lite ryggvärk sedan den plötsliga fönterputsnings-lusten igår, som spred sig till dammsugningslust - men ändå. Så har jag haft en riktigt god dag. Nästan som en söndag, faktiskt.

Mamma tog bussen ut hit från Stora Grannstaden, så att vi kunde äta en god fisklunch tillsammans, och sedan dricka kaffe på balkongen :). Den inglasade, alltså. Annars hade vi frusit förfärligt - det är riktigt kalla vindar här nere i södra Sverige och hälsar på!

Vi tittade genom mina bilder från Smulan också - det är så roligt att få dela med sig av intrycken därifrån.
Och så häpnade hon lite (fast bara lite) över att jag lyckats fylla resväskan igen - när jag nyss åkt ner dit med den full. Jag fick påminna henne lite vänligt om smutstvätten på 10 kilo, som nu är ren tvätt.

Det här utsikten kunde vi njuta av till kaffet:
Till sist hann Promenadkompisen och jag med en sista långpromenad innan avresan - det piggade upp!

En dag kvar hemma  nu :)! Det har varit jätteskönt att vara på semester i mitt svenska liv en stund.



Inga kommentarer: