tisdag 27 maj 2014

25 grader

Jag har äntligen simmat! Det var nämligen tillräckligt varmt i poolvattnet idag :). 25 grader, närmare bestämt. Och det var så skönt att fortsätta simma längd efter längd, medan solen sken på mig. 1000 meter blev det, så jag är nöjd.

Efter 11 timmars sömn i natt var jag bra utsövd och fylld med ny energi trots helgens eskapader och allt resande. Det var så gott att vakna i min gosiga säng och kunna gå de 5 minuterna bort till bageriet för att köpa färskt bröd till frukosten.

Det är hemma, här också. Jag funderar på om "omställningsprocessen" mellan mina båda hem går fortare efterhand? Klivet mellan mina båda liv verkar bli kortare. För mig har det säkert att göra med att lägenheten här nu är nästan färdig, på mitt sätt och som jag vill ha den. Jag har skaffat mig/tagit hit det jag behöver och boat in mig riktigt bra. Och haft jättekul på vägen, förstås :)

Jag pratade lite med Joula Hyresvärdinna idag, och kollade lite försiktigt om de har några planer på att bygga ytterligare på tomten där "mitt" hus ligger? Jag har funderat lite, eftersom de lagt mycket jobb på trädfällning och utjämning här i vår. Till min glädje slog hon ifrån sig med båda händerna och sa Absolut inte!

För här skulle jag kunna stanna, i mitt deltidsboende. Om livet och ekonomin tillåter ... Så tror jag.

Inga kommentarer: