torsdag 8 maj 2014

Jag har vissa tekniska problem

Hur det nu kan komma sig ... Jag har fortfarande inte hittat mitt eget internet, utan lånar grannens. Routern verkar fungera utmärkt, åtminstone lyser det grönt lite här och där, men nätverket dyker inte upp i min dator så att jag kan koppla in mig.

Och sedan är det min fina röda nya kamera, som jag gav mig själv i julklapp. Den beter sig lite lustigt :). När jag trycker ner "avtryckarknappen" klickar det till och allt blir svart, som om den stängt av sig. Och någon bild blir det inte. Så här blir det inte en endaste bild förrän jag listat ut vad som är fel. Imorgon ska jag prova med nya batterier.

Jag är ju förtjust i en hel del av all den nya tekniken som uppfunnits under min livstid. Men bara så länge den fungerar som den ska. Just nu är jag inte nöjd. Med tekniken, alltså - för övrigt känner jag mig väldigt nöjd. Solen skiner här, det är ganska varmt, jag har satt bo för den här gången, med blommor och allt, och jag har suttit på balkongen en stor del av dagen med en lättsam bok. Och tittat på när blommorna växer. Absolut lika roligt som att se målarfärg torka :)!

Om en liten stund ska jag gå ner i byn för att äta kvällsmat. Och skaffa lite teknisk hjälp med mitt internet.

Svalorna flyger ivrigt runt huset och havet ligger stilla.

Inga kommentarer: