tisdag 13 maj 2014

Tappert försök

Jag gick upp på Hotellet idag, med badväskan packad. Jag tänkte mig en liten lunch, en stunds virkning under parasollet för att smälta maten, och som avslutning årets första simtur utomhus. Och naturligtvis en pratstund :).

Det blev en lång pratstund med Maria och Argiris och en underbart god lunch - en "ny" rätt på menyn för i år. En traditionell grönsaksrätt från Södra Byn, där Marias mamma är uppväxt.

Väldigt enkel - skivad zuchini med en tomatsås över, och så lite smulad feta-ost på topp, tillagat i ugnen. Det var så gott! Det här kommer jag att äta fler gånger! Många gånger, misstänker jag.

När jag tänker efter, så gör Hotelltavernan ju väldigt goda vegetariska rätter. Den som läste här redan i fjol kanske minns mitt tjat om den vansinnigt goda grönsakssoppan som jag åt stup i ett? Och deras fyllda champinjoner - mmm ...

Efter att ha doppat tårna i poolvattnet bestämde jag mig för att det var tillräckligt varmt för premiärdoppet, och bytte till baddräkt. Riktning poolen!

Tyvärr. Jag måste berätta att jag bara kom i till knävecken. Och det räknas inte som simtur. Så jag blev helt motionslös idag, men mina ben tvärvägrade att ta ett enda steg till neråt på stegen.

Men lunchen var god :).


Inga kommentarer: