torsdag 29 maj 2014

Kånkat runt på möbler

Det är nyttigt med motion, sägs det. Och då är väl en metod lika bra som en annan? Det har blåst rejält här i eftermiddag, kan jag berätta. Nästan halv storm, med riktiga kastvindar - som fick mig att rusa ut på köksbalkongen och bära in möblerna därifrån. Snabbt! Innan de försvann över balkongräcket ... Min basilikakruka högg jag nästan i luften :).

Det är lite trångt i köket nu, tills vinden mojnar. Naturligtvis är det enbart därför det inte blev någon middag idag. Jag kan inte ta mig fram till spis och vask. Och så råkade det blåsa för mycket för att jag skulle ha lust att ta mig ner till slaktaren. Också. Fast bara lite därför.

Men en promenad gick jag på förmiddagen (det blåste bara lite då), i ganska sakta mak med en engelsk blivande promenadkompis. Hon har promenerat mycket tidigare, men tappat sugen (kan hända den bästa ... Har jag hört, alltså) och orkar inte gå så fort nu i början. Vi provar några gånger, utan press för någon av oss.

Tur med promenaden - det blev ju ingen simning. När det till och med gick vågor i kaffekoppen, vågar jag inte tänka på hur poolen såg ut ...

Inga kommentarer: