onsdag 14 maj 2014

Premiärdopp :)

Visst ser det här skönt ut?


Det är det inte.
Det är kallt.
Körkompisen hemma skulle förstås inte hålla med mig alls, men det krävdes viljeansträngning att ta mig i det där vackra. Igår kom jag i till knävecken, och bestämde mig för att komma minst lika långt dag :). Jag stärkte mig med en kopp kaffe först, för säkerhets skull.

Men minsann, jag lyckade övertala både ben och resten av mig att ta mig hela vägen ner - och hu! Så kallt! Men två längder bestämde jag mig för att klara, och så ökade jag på efter hand - det blev 20 längder till slut - och väldigt snabbt upp! Man ska inte överdriva ...

Fast lite skönt var det när jag simmat mig varm. Jag erkänner. Fast bara lite.

Jag har förstås glömt hur lång poolen är, det gör jag varje vinter. Men jag tror att det blev ungefär 250 meter simning idag. Och då tycker jag absolut att jag slipper gå på långpromenad :). Det är nämligen rätt varmt - just nu 30 gr på havsbalkongen. Jag frös inte i natt, kan jag säga ... Men nu på eftermiddagen blåser det upp mer och mer, styv bris kallas vindstyrkan, så det går inte så bra att sitta ute ändå.

Ikväll ska jag på en (för mig) ny taverna och äta middag tillsammans med ett par gotländskor och tillhörande tonårstjejer. Jag träffade dem redan i fjol våras, och nu är de tillbaka på Smulan, som så många andra.

Till sist kan jag meddela att det är irriterande att inte kunna maila. Jag väntar på svar från Sverige om vad som är fel.

Inga kommentarer: