lördag 10 maj 2014

Vardaglig lördag

En sådan där lite hemma-pysseldag har jag haft idag. Min morgonpromenad blev inställd - pga att jag somnade om! När jag vaknade igen var det ju för sent med en morgonpromenad. Så det fick bli ett litet besök i bageriet och i mataffären på förmiddagen och ett långt skype-samtal med mamma i stället medan jag drack kaffet.

Lite allmän uppröjning, sopande och golvtvättande blev det efter det kombinerade frukost/förmiddagsfikat. Blommorna vattnade jag redan igår kväll, och de klarar sig nog till i morgon - det har varit ganska molnigt idag. Men över 20 grader ändå :). Aloevera-skottet jag fick av Engelskan har börjat blomma, trots en ganska brutal förflyttning.
  


Så blev det en eftermiddagspromenad istället - runt Grannbyn och tillbaka runt min by. Ganska exakt en timme tar den rundan just nu, jag blir nog långsammare efterhand som värmen ökar.

Datorn har också fått sig en liten rensning, och gissa vad jag upptäckte? Mitt "egna" internet är borta igen. Det dök upp i datorn igår morse och sedan vet jag inte när det försvann ...Som tur är finns ju grannens. De är bortresta igen sedan i onsdags, men har snällt nog lämnat sitt internet på.

Suck. Jag får be om hjälp igen.

En annan sak upptäckte jag också: jag kan inte skicka mail. Ta emot - helt okej, men jag kan varken svara på inkomna mail eller skicka helt nya. Programmet försöker skicka en stund och ger sedan upp.

En suck till.

Jag går och lagar mat istället. Kyckling, svamp och ris blir det idag. Med en massa grönsaker till, förstås.

Inga kommentarer: