fredag 23 maj 2014

Strålande sommarvärme

Rubriken är hämtad från Sverige ... Där jag befinner mig sedan igår kväll. Och det var varmare här när jag kom hem än det var på Smulan när jag åkte! Fast värmen skulle komma där också.

Vad jag gjort sedan jag kom hem? Jo - tvättat, handlat, röjt upp i källarförrådet (där hittade jag några gamla pocket, så bra!) pratat med mamma och Promenadkompisen i telefon, fållat mitt grekiska överkast där jag klippte av det, sytt någon sorts "filt att ha om fötterna på kvällen" av den bortklippta delen och sytt ett kuddöverdrag. Och så har jag varit och simmat med Kollegan på förmiddagen - 900 meter. Och betalat några räkningar. Och läst gårdagens lokaltidning. Och packat resväskan (modell mindre den här gången).

Se'n har jag inte hunnit med mer :).

I morgon bitti ska jag ut och gå sedvanlig promenad med Promenadkompisen - härligt! Och så ska jag sy lite till.

Inga kommentarer: