tisdag 30 januari 2018

Hemleverans 1

Jag är så lyckligt lottad på många sätt :). Dit räknar jag inte denna eländes förkylning som slagit ut mig fullständigt sedan i söndags. Däremot omtanken jag fått från vännerna!

Igår ringde jag Kollegan och bad om hjälp att handla middag. Med en trång hals och en utmattad kropp var det inte helt enkelt att tänka ut något. Då kom jag på  - Findus grönsakssoppa! Det kanske jag skulle kunna äta. Visserligen var det ungefär 25-30 år sedan sist, men nu kände jag mig riktigt sugen!

En halvtimme senare fick jag soppa och några päron levererade till ytterdörren, överräckta på behörigt avstånd, förstås.

Att värma soppan var ungefär vad jag orkade med i matlagningsväg. Och vet ni? De har ändrat på smaken! Inte ens Findus kan man lita på nuförtiden... Jag åt den ändå. Det kändes gott i halsen med varm buljong.

Ett päron senare somnade jag gott - jag sover ungefär tretton timmar per dygn just nu.

Inga kommentarer: