söndag 7 januari 2018

En underbart solig dag

Klockan 9 vaknade jag till en klarblå himmel och -4,7 grader. Jag blev ju glad redan medan jag öppnade ögonen!

Ingen morgonpromenad idag, istället samlade jag ihop julen och stoppade ner den i lådor som åkte upp på vinden. Med fönster och balkongdörr öppna renbäddade jag och dammsög. Friskt och rent överallt, härligt!

Jag tog en liten promenad efter lunchen, ner till byggbutiken för att köpa några målarverktyg. De kom (nästan) genast till användning när jag gav mig på allra sista målaretappen i köket - det platsbyggda facket bredvid spisen. Det är inte lätt att måla längst in och få det jämnt och snyggt också. Fortsättning imorgon, jag kan bara måla en insida i taget om jag inte vill få en helvit arm.

Det där med (nästan) - solen sken in på min fina (och nystädade) balkong och himlen lyste blå där utanför, så där satte jag mig med en bok av David Baldacci en stund. 26 grader varmt var det där. Ren njutning med alla sinnen.

Ikväll har jag tittat färdigt på TV-serien Victoria, första säsongen, som jag hyrt gratis (någonstans ifrån som jag har glömt) på SF Anytime. Den är riktigt bra, och jag gillar att få veta lite mera om dåtidens England.

Jag började på ett litet virk-projekt också: det väntas tillökning i bekantskapskretsen. Så en liten leksak ska det bli :).


Plankan-rapport: 7 dagar och 7 plankor.

Inga kommentarer: