tisdag 16 januari 2018

Häftigt!

Idag har jag gjort något häftigt :) Efter min (numera) vanliga tisdagsträning hade jag bokat in en timme med en personlig tränare.

Mycket förväntansfull var jag :) Mer på hennes (jag unnade mig en kvinnlig PT) bidrag och idéer än på mina förmågor ...

Vi började med att väga och mäta och mäta och mäta ännu mera ... Höger arm och ben är smalare än vänster arm och ben - visste jag inte!

Och med tanke på hur jag är skapt var det förvånande att jag procentuellt sett hade mera fett på armarna än runt magen.

Sammanfattningsvis kan man säga att det finns utrymme för förbättningar ;).

Sedan var det dags för fystest = fysiologiskt test. Jag fick svinga kettlebell, gå upp och ner i rask takt på en stepbräda, göra armhävningar och sit-ups och några andra övningar jag har glömt just nu.

Sammanfattningsvis kan man säga att det även här finns utrymme för förbättningar ;) Allra mest på konditionen och syreupptagningen, och mindre än väntat på magmuskler och armmuskler.

Jag fick också sätta rimliga och mätbara mål - DET ska bli spännande! Det viktigaste för mig är att bygga upp smidighet, rörlighet och balans för att kompensera för mina ömma och stela leder. Lite ökad styrka på det ser jag som bonus.

Till nästa gång, om två veckor, ska hon sätta ihop ett träningsprogram åt mig som ska vara till hjälp att nå målen.


Så - här sitter jag och låter bli att slarva med maten ... Falukorv med potatismos blev det till middag, mmmm, vad gott det var!

Inga kommentarer: