torsdag 18 januari 2018

Vår och vår ...

Jag kikade in på dagens väderkarta över Smulan - i förmiddags var det 9 grader och regn därnere! Jag får nog fortsätta längta efter våren ett tag till ...

Ett steg närmre kom ändå resan ner idag, när jag tecknade en reseförsäkring för de 83 dagar jag bor på Smulan under våren. Den inbyggda resedelen i min hemförsäkring täcker bara 45 dagar, så en extra förlängning är helt nödvändig.

Hittills har jag bara behövt använda den vid ett tillfälle - då min pappa dog för ett par år sedan precis när jag kommit ner. Då ersatte försäkringsbolaget (Länsförsäkringar) snabbt och smidigt min resa hem till begravningen. Precis vad som behövdes i den situationen!

Här hemma har vädret inte varit mycket bättre idag - regn från och till och 1-2 grader. Fast nog är det en liten gnutta ljusare på eftermiddagen?

Naturligtvis var det motvind när jag skulle cykla till gymet i förmiddags - det är det alltid. 1 timme och 15 minuters träning och en stunds trevlig fika med mina träningsvänner. Motvind var det inte när jag skulle cykla hem. Istället regnade det småspik.

Resten av dagen har jag tillbringat i soffan med en filt :).

Inga kommentarer: