lördag 20 januari 2018

Fyndar-lördag

Jag tog mig en cykeltur ut till outlet-området på förmiddagen, jag behövde fylla på med  tights och  tröjor. Några har jag slitit ut, och ett par gick (ofrivilligt, jag lär mig aldrig) åt när jag målade hemma hos mamma.

Vi har ett Lager 157 här, som har väldigt bra baskläder till mycket rimliga priser och dessutom ofta extra rabatter. Så idag fyndade jag 2 par tights, 2 långärmade och 2 kortärmade tröjor och 3 linnen för 420 kronor. Vårsäsongen klar :)! Den kommer nog att gå i svart, mestadels ...

Jag gillar ju också att ge bort små presenter då och då, särskilt om de inte kostar mig så mycket. Så jag fyndade också ett par skor för 50 kr till Unga Damen (svarta, förstås) och en söt T-tröja till Bonusbarnbarnet för 18 kr.

Jag fortsatte bort till matbutiken för att fylla på i kylen som ekade ganska tom. Jag skulle ju också köpa den djupfrysta frukten jag ska använda till mitt hemliga test, den fick jag 50 kr i bidrag till. Jag hittade djupfrysta hallon för 20 kr, så resterande 30 kr gick till matkassan. Så använde jag dessutom en 10% rabattkupong på hela köpet, så nu har jag mat för en vecka framåt för endast 400 kr. Och då ingick 2 pocketböcker till rea-pris också.

Jag passade på att begära utbetalning från en enkätpanel - 70 kr utbetalas till Paypal. De pengar jag samlar där använder jag nästan alltid som hjälp till vad jag behöver ha med mig till Smulan.

Det är så roligt att fynda :)!

Inga kommentarer: