måndag 8 januari 2018

God måndag!

Idag trillade det in några trevliga resultat på tidigare "arbete", precis vad som behövs för att göra januari lite ljusare.

Ingen sol idag, men väl ett värdebevis på 129 kr från Skånetrafiken, ersättningen för en myyycket försenad hemresa från Malmö i oktober.

Både mamma och jag fick våra gratiskuponger på fryst pizza från Dr.Oetker idag, 3 st var.

Jästbolaget ringde upp mig som svar på att jag mailat in klagomål på mina dödbakade lussekatter. Massor av bortförklaringar (inte någon handlade om jästen i sig) men jag blev lovad en värdekupong som kompensation för mitt förstörda bak. Spännande att se vad de tycker att en stor lussekattsdeg kan vara  värd :).

Sonen kikade inom på väg hem från jobbet och befriade mig från en del målarfärg, spackel och diverse annat måleri-relaterat. Han lämnar av alltihop hemma hos mamma i Stora Grannstaden, så jag slapp slita och släpa medelst buss. I slutet av veckan har jag planerat att börja måla i mammas hall - nu ska jag hålla ett löfte jag gav henne inför förra (!) januari.

Jag "zumbade" i förmiddags - tyvärr har min koordination inte förbättrats alls under juluppehållet ... Jag är fortfarande någon annanstans i rörelserna än var ledaren är ;).

På eftermiddagen tog Kollegan och jag en ganska lång promenad och tittade på en del av de nya bostadsrätter som byggs här och var i vår lilla stad. Högkonjunkturen syns tydligt - rena byggboomen! Min erfarenhet av tidigare byggen säger mig att när det byggs så här mycket och till så pass höga priser, är konjunkturen på sin topp, och raset väntar bakom hörnet ....

Inga kommentarer: