torsdag 4 januari 2018

Papperspyssel

Nej, jag har inte börjat vika origami :) Eller klippa och klistra.
Jag har däremot fått ett litet "rensa i röran-ryck", något som drabbar mig ett par gånger om året. I september får jag alltid papperslust t ex, men numera är jag ju inte hemma i Sverige vid den tiden.

Januari verkar vara en väldigt bra månad att få ordning och reda bland alla papper. Att få undan gammal bråte och lämna fritt utrymme åt det nya känns alltid härligt, tycker jag.

Jag började med att gå genom min sparade mail. Där hittade jag min reklamerade resa med Skånetrafiken - från oktober! Efter chattande med dem idag ska de nu skicka mig 129 kr. Som jag skulle ha fått i november, men man får väl vara glad ändå ;).

Jag har också kunnat rensa bort Norwegian, som idag meddelade mig att de sista 350 kr för mitt inställda flyg i somras, när jag skulle hem från Smulan. De ska utbetalas inom 14 arbetsdagar ...

Nu har jag hoppat med huvudet före i två samlade pappershögar, där det äldsta hör hemma i förra sommaren. Jag meddelar när jag kommit upp till ytan igen ;)


Tur jag var och tränade på förmiddagen och fyllde på med energi. Och mitt nyårslöfte om Plankan varje dag håller - redan på 4:e dagen nu. Bara 361 dagar kvar!

Inga kommentarer: