tisdag 9 januari 2018

Bakglädje ;)

Jästbolaget, som ringde mig  igår, må ha haft en hel del bortförklaringar på att deras jäst inte fungerade - men snabba med kompensation var de!

Redan idag låg ett stort kuvert i brevlådan. Det innehöll 4 paket torrjäst (o-ekologisk) för vanlig/söt deg och 3 värdekuponger på jäst à 20 kr st. Det blir mycket jäst det ... Kupongerna går ut i december, så det gäller att baka på i år! Men det är bara bra - hembakt bröd är för det mesta godare än fabriksbakat bröd. Och absolut mysigare!


Jag cyklade ut till gymet och cirkelträningen i morse, det var kallt! Friska vindar från öster betyder ryssvind och isande kallt. Det var egentligen inte så många minusgrader, men tillräckligt för att cykel-växlarna hade frusit under natten. Det gick både knackigt och hackigt att ta sig till gymet! Men hem gick det bra, då hade cykeln tinat upp.

Fördelen med högtryck är förstås att solen skiner. Ljusblå himmel och så ljust! Underbart. Jag är verkligen ljustörstande just nu, och längtar ner till Smulan ovanligt tidigt. Eller är det reslusten som vaknat? Jag skulle kunna åka vart som helst ;).

Jag löste in lite enkätpoäng idag. Det blev ett 100 kr presentkort från panel.se. Troligen löser jag in det på cdon.com (böcker och filmer) eller Åhlens (åh, så vackra saker).

Inga kommentarer: