tisdag 23 januari 2018

Godispåse :)

Fast naturligtvis heter det inte godispåse - det heter ju "goodie-bag". Låter ju myyycket finare, eller hur?

I vilket fall är det hälsovecka på vårt lokala ICA den här veckan. Och då samarbetar man bl a med mitt gym. Så när vi tränat idag fick vi varsin "goodie-bag"-kupong att lämna i kassan på ICA, om vi ville ha en. Haha, det var klart att vi ville! Gratis är gott ... Och pensionärer är vi allihopa, allihopa - jag med :). Det vet ju alla att pensionärer är fattiga och behövande.

Som av en händelse ligger ICA bara 2 minuter på cykel från gymet räknat, så det tog jag på hemvägen.
Till min förvåning var det en riktigt fin och innehållsrik godispåse - nötter, aprikoser, skivad ananas, ekologiska riskakor och en "proteinpudding" som jag inte vet alls vad det kan vara. Dessutom en fri träningsvecka på vårt gym.

Proteinpuddingen tror jag att jag generöst skänker till Unga Damen, hon vet kanske vad det är :)? Men resten kommer jag absolut att använda. Jag hoppas att vi får chansen till nya kuponger efter nästa träning! Mera gratis kan ju bara bli godare, eller hur? Och ännu godare kanske - jag ska på en liten extraträning på lördag.

Idag har jag också röstat på ägarombud till Coop. Jag valde en ung kille som trodde på mera vegetariskt och mera äkta mat. Det håller jag absolut med om.

Jag fick 2000 poäng för att jag röstade, de ska sättas in på mitt kort i slutet av februari. Poängen  kan jag sedan omvandla till rabatter på Coop.

Jag fick ett mail till idag. Jag har klagat på en felleverans jag fått från Campadre, en inköpsklubb jag är medlem i, de skickade först fel färg på strumpor jag beställde. När jag då på deras anmodan la en ny beställning fick jag exakt samma felaktiga vara en gång till! 27 december blev jag lovad en snabb koll på vad som gått fel och en snabb återkoppling.

Igår hade jag tröttnat på att vänta på det där snabba svaret och  skrev och klagade ännu mera! NU gick det fort - jag fick totalsumman jag betalat insatt på mitt konto hos dem, och den felaktiga vara (den sista) jag har kvar här hemma får jag behålla. Den jag fick först har jag skickat tillbaka och fått pengarna på bankkontot.

Summa summarum en trevlig gratis-dag :) Och tränat har jag också!

Inga kommentarer: