måndag 1 januari 2018

Gratislek

 
Försäkringsbolaget Skandia, där jag har mitt pensionssparande, skickade mig en prenumeration i födelsedagspresent i höstas. " Nextory" är en nättjänst med e-böcker och ljudböcker som jag nu kunde prova i 30 dagar. Jag har hittills hunnit läsa 7 böcker, och dessutom delat med mig till Unga Damen, som lyssnar på ljudböcker. En mycket trevlig födelsedagspresent till en bokslukare :).

Nu lider mina 30 dagar mot sitt slut, tyvärr. Men häromdagen fick jag ett vänligt mail från Nextory där de gav mig möjlighet att ge bort en 30 dagars-prenumeration. Som jag nu gett till Unga Damen, som kan fortsätta lyssna på böcker (hon har fastnat för biografier) och som nu kan dela med sig till mig, som har åtminstone 5 böcker på väntelistan.

Det blir ännu bättre: För värvningen skänker Nextory 100 kr till PLAN International, som bl a
jobbar med att lära unga flickor runtom i världen att läsa.


Läsa är bra! Läsa mera är ännu bättre :).

Inga kommentarer: