fredag 5 januari 2018

Jag är uppe vid ytan


Efter mitt djupdyk bland pappershögarna igår har jag hittat upp till verkligheten igen. Drygt ett kilo papper bar jag ner till återvinningen i eftermiddags - det är absolut lättare att andas här hemma ;).

Nu har jag superkoll på alla viktiga papper typ bank och försäkring (i hemarkivet), allt som har med lägenheten och renoveringen att göra är insatt i egen pärm, och min pensions/sparandepärm är uppdaterad till idag.

Pappersrensandet medförde att jag fick en hel låda ledig i bokhyllan - alltså kunde jag sortera ner mina musik-CD:s i den och lådan under den. Den var redan tom, och jag har ingen aning om varför eller vad som funnits i den tidigare.

I rena farten stuvade jag om bland mina garner (som är sorgligt få och förstås inte alls det jag behöver just nu till vad jag vill göra). Men nu är det i alla fall ordning bland dem. Jag sålde ju 95 % av mitt garn och dessutom själva garnhyllan innan jag flyttade hit förra året. Men jag kan väl inte ha skänkt bort allt mitt ullgarn? Ve och fasa ...

Min designer som beställer alla de grytlappar jag virkar på löpande band har det senaste året sett en minskad försäljning. Så just nu behöver hon mig inte. Eftersom hon försett mig med virkarbete de senaste 14 åren känner jag mig alldeles vilsen ... Och vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Förstår ni behovet av garn och nya projekt?

Man kanske kan sätta in annons? "Erfaren virkerska söker arbete".

Till att börja med lyckades jag få till de Hjärtegrytlappar min väninna Å beställde för flera år sedan, det är hennes födelsedagspresent. Hon fyller nämligen år idag :) Hurra!

            



Inga kommentarer: