torsdag 25 januari 2018

Nu är det fullt upp!

Mitt "ordna upp"- och organisera-ryck håller i sig :). Det ena leder till det andra som leder till det tredje ... Vid det här laget är jag nog framme vid det femtiandra sådär på ett ungefär. Energi föder energi!

Nu har jag snart tagit mig igenom alla gömslen och vrår som finns här i lägenheten och prydlighet har ersatt ledsna högar. Det passar så bra nu när ljuset kommer tillbaka lite mera för varje dag. Idag var det alldeles ljust till efter kl 16!

Just det fick mig att cykla ut till ICA-butiken för att hämta ut min andra "goodie-bag". Idag var den ännu bättre! Den innehöll samma saker som den förra, men också en kupong på 50 kr att köpa sallad från butikens salladsbar för. Det blir en perfekt lunch på lördag då det är fullt upp igen ;). Ytterligare en mystisk proteinpudding fick jag alltså - Unga Damen fick dem båda ikväll när jag kikade in på hennes fotbollsträning en stund. Hon gillade dem, det var ju väldigt bra.

Aktiviteter föder också mera aktivitet, en variant på samma tema - den regeln gäller absolut för min mailbox, kan jag säga. Jag är medlem på ganska många ställen, framförallt för förmånerna. Priset jag får betala är överväldigande många mail emellanåt. Mycket trillar rakt ner i "papperskorgen", men det finns ljuspunkter = fynd!

Idag fick jag ett mail från Coop, som ville få mig att handla mat via deras nätbutik. Det har jag varit väldigt mycket emot, eftersom jag vill se och känna på min mat. Men - nu ändrade jag mig!

På min att-göra-lista står att jag ska åka ut till Stora Köpcentret vid tillfälle och bunkra upp med ekologiska skafferi-varor, papper och dylikt. Mitt närmaste Coop ligger nämligen där, och de har bra kvalitet till rimliga priser på sitt ekologiska sortiment. Jag tar bussen ut dit tillsammans med min Dramaten. Jag behöver fylla på både här hemma och i det jag tar med till Smulan i mars.

Nu fick jag ett erbjudande jag inte kunde motstå: Om jag handlade för 800 kr så fick jag 200 kr i rabatt. Jag fick allt hemkört till dörren alldeles gratis eftersom jag var ny kund. Efter ett snabbt överslag bestämde jag mig för att nappa på detta, och nu ska alltihop komma hem på tisdag kväll :). För att komma upp i 800 kr fick jag handla mera än jag brukar på en gång, men nästan allt är sådant som håller länge - och är tungt!

Så här sparade jag 200 kr på maten och dessutom 120 kr i busspengar - utöver tid och bärande.
De pengarna går direkt i Greklandskassan!

Inga kommentarer: