onsdag 17 januari 2018

Längtan till våren


Kan det vara det sakta återvändande ljuset som gör att jag längtar så? Lite hjälp på traven verkar dock behövas. För ett par dagar sedan kunde jag inte hålla mig längre - jag köpte årets första fröer!

Det blev lite av varje, men gemensamt är att det är späda blad som går att äta :). Spenat, machésallad, blandsallad, rödbetsblad och någon helt ny (för mig) men väldigt vacker bladsort.

Fröpåsarna har jag genast lagt på hyllan inne i klädkammaren där jag samlar "på väg till Smulan"-saker. Böcker, solkräm, dvd-film, en diskbalja (!), ett nytt linne och förstås mera böcker... Jag misstänker att resväskan kommer att bli full i år också.

Förra året odlade jag plocksallad i en liten balkonglåda på köksbalkongen nere på Smulan. Det var så mysigt att plocka egen sallad till lunchen! Det kan tänkas att jag får skaffa ytterligare en balkonglåda ...

Inga kommentarer: