lördag 13 januari 2018

Jag skulle ju tagit med mig kameran ...

Hem till mamma idag, alltså. Det hade varit roligt att få de båda vita färgerna på bild :). Nu är det försent - de är övermålade.

Unga Damen fick agera chaufför idag igen för inköp av ny färg. Gulgrönt i köket och blekt grönt i hallen. Tyvärr gillar jag inte köksfärgen (ännu), men den kanske bättrar sig när den blir målad andra gången. Hallen blir jättefin!

Idag har jag målat båda taken, hall och kök. Sedan fick köket sin första strykning och till sist även hallen. Inklusive inköp av färg och lunchpaus en arbetsdag på 7,5 timmar. Tillräckligt för att ryggen ska ömma och vaderna ha träningsvärk. Ni vet, upp på en pall - ner igen - upprepa ...

Jag dök nästan direkt ner i badet idag igen - denna gången tog jag med mig ett litet glas martini vermouth och en bit vitlöksbröd tillsammans med boken jag läser just nu. Mmmmm.
Nu är jag varm och avslappnad både utvärtes och invärtes ;)

Inga kommentarer: